Ändring i TietoEVRYs ledningsgrupp

Christian Segersven kommer att ta över rollen som ansvarig för Financial Services.

Christian Segersven.jpg

TietoEVRY tillkännager ändringar i ledningsgruppen. Wiljar Nesse, ansvarig för Financial Services, har valt att anta nya utmaningar utanför företaget.

Christian Segersven kommer att ta över rollen som ansvarig för Financial Services, utöver sin nuvarande roll som ansvarig för Industry Software. Dessa ändringar börjar gälla från och med den 1 februari 2020.

– Jag vill tacka Wiljar för hans bidrag och engagemang under 16 år med EVRY, samt för de första stegen mot att etablera TietoEVRY. Hans breda erfarenhet från branschen, goda känsla för affärer och driv för resultat har varit högt värderade och han har bidragit med viktiga insikter till vårt kombinerade TietoEVRY-team. Jag önskar Wiljar all lycka till i framtiden, säger Kimmo Alkio, vd TietoEVRY.

– Jag välkomnar också Christian och hans erfarenhet från både finans- och mjukvarubranschen, vilket kommer väl till pass i hans fortsatta arbete med att leda integrationen såväl som den övergripande utvecklingen av vår starka mjukvaruportfölj. Jag önskar honom all framgång i denna roll, säger Kimmo Alkio.

– Jag välkomnar möjligheten att kunna fortsätta bygga vidare på min erfarenhet inom finans- och mjukvarubranschen. Marknaden för finansiella tjänster är dynamisk och tillhandahåller gott om möjligheter för både oss och våra kunder. Jag ser fram emot att föra ut all den kunskap som finns inom TietoEVRY, till våra kunder. Vi fortsätter att bygga vidare på de nuvarande framgångarna och styrkorna och tillsammans med Financial Services-teamet ser jag fram emot att ta nästa steg i integrationsarbetet, kommenterar Christian Segersven.

Mer information om Christian:
CV för Christian Segersven