Finske Sparbanksgruppen velger kortproduksjon fra EVRY for 5 nye år

Sparbanksgruppen i Finland har valgt å forlenge sin nåværende avtale med EVRY med fem år. Avtalen omfatter produksjon av debet- og kredittkort, med tilhørende tjenester.

“Det var naturlig å fortsette samarbeidet med EVRY av to grunner. For det første er det viktig for oss at kortproduksjonen er kostnadseffektiv, pålitelig og holder høy kvalitet. EVRY har gjennom årene vist sin styrke på dette området. I tillegg vil vi i avtaleperioden jobbe sammen med EVRY, for å møte våre kunders endrede behov, med alt fra fysiske kort til andre betalingsmetoder,” sier Manu Kauppila, Head of Cards i Sparbanksgruppen.

Som en del av samarbeidet med EVRY har Sparbanksgruppen utviklet Finlands første betalingskort som er delvis produsert av finsk bjørk. Foruten bjørkekortet kan Sparbanksgruppens kunder bruke EVRYs tjenester for å designe sitt eget bankkort med et eget bilde. Å designe sitt eget bankkort med bilde av familien, kjæledyret eller et feriebilde blir stadig mer populært blant bankers privatkunder.

Både Sparbanksgruppen og EVRY mener at det fysiske bankkortet fortsatt vil ha en ha en plass i lommebøkene i lang tid framover, selv om forbrukerne i stadig større grad også bruker mobilen og andre betalingsmåter. Ifølge statistikk fra Finlands sentralbank har bruken av fysiske kort som betalingsmiddel økt betydelig i Finland de seneste årene, noe som delvis beror på at kontaktløse betalinger har blitt mer populært.

“Vi er svært glad for at Sparbanksgruppen i Finland gir oss fornyet tillit og velger å fortsette det gode samarbeidet. Vi arbeider hardt for å tilby løsninger som forenkler hverdagen for våre kunder, uansett hvordan forbrukerne ønsker å betale, om det er med fysiske kort, mobile betalinger eller med "wearables" med innebygget betalingschip. EVRY tilbyr løsninger for ulike betalingsmetoder, og leverer allerede mobile betalinger i Norden og Nord-Europa, sier Jarmo Rouhiainen, Head of Card personalisation i EVRY Financial Services.

Viola Hellström, VP Communications and Marketing Financial Services, EVRY,
tel: + 46 73 708 1727
Manu Kauppila, Head of Cards,
Sparbanksgruppen, tel: + 358 50 5710 936

Om Sparbanksgruppen i Finland
Sparbanksgruppen har vært en del av det finske samfunnet siden 1823. Sparbanksgruppen har i dag nesten en halv million kunder og ca. 150 bankkontor i Finland. Konsernet har ca. 1300 ansatte.