Nå går startskuddet for TietoEVRY: Vent deg flere forretningsmuligheter, økt samfunnsinnflytelse, de beste talentene og de mest spennende teknologiene

I dag starter TietoEVRY den operasjonelle driften av det nye selskapet som er formet av sammenslåingen mellom Tieto og EVRY.

Kimmo_Alkio_1.jpgKimmo Alkio ny konsernsjef for TietoEVRY.

Som en ledende nordisk aktør for digitale tjenester og programvare er vår lokale tilstedeværelse og globale evner formet av våre nordiske verdier åpenhet, tillit og mangfold. Med nær 24 000 medarbeidere og globale eksperter utgjør vi et av de største fellesskapene for fagpersoner innen teknologi og forretningsvirksomhet i Norden.

Ved hjelp av ekspertisen vår, nye teknologier og data muliggjør TietoEVRY utviklingen av bærekraftige virksomheter og samfunn.

- Jeg er veldig stolt over det engasjementet, harde arbeidet og lagånden som våre kolleger har vist i forbindelse med sammenslåingen av selskapene. Med våre talentfulle fagpersoner, felles innovasjonsevner og totale løsningsportefølje har vi fått et svært godt utgangspunkt for å bli kundenes foretrukne valg og den mest inspirerende arbeidsplassen for personlig vekst og utvikling. Vi ser med entusiasme og spenning mot tiden som kommer, hvor vi skal oppfylle visjonen om å skape digitale fortrinn for virksomheter og samfunn, sier konsernsjef Kimmo Alkio i TietoEVRY.

TietoEVRY har omfattende innsikt i kundenes bedriftskultur, strategi og virksomhetsdrivere. Vi tilbyr dem løsninger som er spesialtilpasset målene deres om å øke virksomhetenes fleksibilitet, vekst og innovasjon:

• Ledende ferdigheter innen kundeopplevelse for å gjennomføre kundenes digitale reiser fra start til mål.
  • Et større fellesskap av eksperter innen datavitenskap og -analyse gjør datadrevet innovasjon og vekst mulig.
  • Stabile, skalerbare og sikre multi-skytjenester driver innføring av offentlig skyteknologi på en måte som sikrer virksomhetskontinuitet, kvalitet og effektivitet.
  • Aktive og økte investeringer i ende-til-ende-automatisering dekker forretningsprosesser, applikasjoner og teknologi-infrastruktur, og øker hurtigheten og fleksibiliteten i kundenes virksomheter.
  • Differensierende programvarelisenser moderniserer kjerneprosesser på tvers av sektorene for finansielle tjenester, helse, offentlige tjenester, produksjon og energi.
  • Avanserte FoU-tjenester for programvare digitaliserer kundenes produkter.

Vi har sterk lokal tilstedeværelse, og ledende markedsposisjon innen digitale tjenester i Sverige, Norge og Finland. TietoEVRY har omsetning på cirka 3 milliarder euro og betjener kunder i over 80 land. Les mer om konsernets ledelse og struktur her.

TietoEVRY starter nå sin aktivitet i kjernemarkedene. Hold deg oppdatert på www.tietoevry.com og ved å følge TietoEVRY på sosiale medier: TietoEVRY på LinkedIn, Facebook, Twitter og Instagram.

For mer informasjon, kontakt TietoEVRYs presseteam på +358 40 570 4072 / +47 67 800 100, news@tietoevry.com

TietoEVRY skaper digitale fortrinn for virksomheter og samfunn. Vi er en ledende aktør innen digitale tjenester og programvare, med lokal tilstedeværelse og globale evner. Våre nordiske verdier og arv danner grunnlaget for vår suksess.

TietoEVRYs hovedkontor ligger i Finland. Våre 24 000 eksperter verden over betjener tusenvis av kunder i privat og offentlig sektor i nær 90 land. Den årlige omsetningen beløper seg til cirka 3 milliarder EUR. TietoEVRY er notert på NASDAQ i Helsingfors og Stockholm, samt på Oslo Børs.

www.tietoevry.com