EVRY styrker satsingen på skytjenester sammen med Microsoft

(Fornebu, 8. november 2019) EVRY og Microsoft styrker samarbeidet for å kunne tilby raskere og bedre skytjenester til nordiske kunder.

Det nordiske markedet for skytjenester forventes å vokse 20% årlig, ifølge en ny undersøkelse fra analysebyrået IDC. Selv om bruk av skytjenester modnes raskt, mangler de fleste selskaper en overordnet skystrategi, så vel som verktøy, prosesser og ferdigheter for å konsolidere og integrere skytjenester, heter det i undersøkelsen. I transformasjonen til multi-cloud flyttes oppgaver, og applikasjoner moderniseres for å sikre portabilitet og ytelse i et skymiljø.

I takt med at kundene akselererer bruken av skytjenester, vil multi-sky-orkestrering, integrering og automatisering bli stadig viktigere. EVRY har allerede velprøvde løsninger og metoder for dette på plass. Vi orkestrerer ulike skytjenester med høy grad av sikkerhet og automatisering til mange kunder gjennom vår cloud managed plattform og tilhørende leveringsorganisasjon. EVRY følger markedsutviklingen nøye, og vil løpende investere i kompetanse og kapabiliteter for å være en partner for våre kunder på deres cloud reise.

Basert på Microsofts åpning av to nye, norske datasenter-regioner, har EVRY startet et omfattende prosjekt for å styrke skytilbudet til våre kunder. EVRY og Microsoft vil evaluere den beste måten for kunder å migrere til skyen. Basert på erfaringer fra dette prosjektet, og et pågående parallelt pilotprogram for utvalgte nettsky-kunder, vil EVRY etablere en beste praksis for våre Microsoft Azure Cloud-løsninger i fremtiden.

«Sammen skal vi hjelpe våre kunder med å akselerere innovasjonen og bygge skalerbare tjenester. Vi vil samarbeide tett med Microsoft og starter nå en ny og spennende reise, basert på moderne og konkurransedyktige tilbud fra en verdens ledende skyleverandører, med ambisjonen om å hjelpe våre kunder i deres transformasjons- og moderniseringsreise, sier konsernsjef Per Hove i EVRY.

«EVRY har et stort kundegrunnlag og et sterkt fotfeste for videre vekst i det nordiske markedet. Det nye partnerskapet med EVRY er dermed ekstremt viktig for vår ambisjon om å endre måten nordiske selskaper utnytter IT i sine virksomheter. På denne måten får kunder et solid grunnlag for videre innovasjon, digitalisering og vekst, sier General Manager Kimberly Lein-Mathisen hos Microsoft Norge.