EVRY har solgt enheten for sak- og arkivtjenester til Karbon Invest AS

(Oslo, 29. november 2019) EVRY har inngått avtale med Karbon Invest AS om salg av selskapets enhet for sak- og arkivtjenester til offentlig sektor. De nye eierne har ambisjoner om å videreutvikle virksomheten, og alle ansatte blir med videre i det nye selskapet.

"Denne enheten har vist en god utvikling de siste årene med vekst i både omsetning og resultat. Vi er veldig fornøyd med å finne en langsiktig løsning med eiere som har kapital, industriell kompetanse og ambisjoner om å videreutvikle virksomheten til det beste for både ansatte og kunder", sier konsernsjef Per Hove i EVRY.

"Vi i Karbon Invest ser en fantastisk mulighet i å bygge videre på det arbeidet som er gjort i knyttet til Sak- og arkivløsninger gjennom mange år. Kombinasjonen av kompetanse og det arbeidet som er gjort med å utvikle programvare som blant annet Elements og E-byggesak til fullverdige sky tjenester kombinert med Karbon Invest sin erfaring med industrialisering og vekst av it og programvare selskaper gir en unik mulighet for kunder og ansatte", sier Jens Rugseth og Rune Syversen i Karbon Invest AS.

Det nye selskapet som har tatt navnet SIKRI AS omfatter i overkant 100 ansatte og har en forventet omsetning på om lag 150 millioner i 2019. Enheten har i flere år vist en tilfredsstillende lønnsomhet, og har en attraktiv posisjon i markedet for sak- og arkivtjenester.

"Med etableringen som nytt selskap med 100 entusiaster ombord og ca 400 kunder som skal kunne stole på at vi er der for de hver eneste dag, følger også ansvaret for at alle kunder får de samme eller aller helst enda bedre tjenester i fremtiden. Samtidig har SIKRI AS også et mål om å spille en helt sentral rolle som partner for våre kunder og sentrale myndigheter med ambisjoner om økt digitalisering, effektivisering og samspill i offentlig sektor", uttaler Geir Arne Olsen og Nicolay Moulin på vegne av SIKRI AS.

Alle løsninger som omfatter dette forretningsområdet samt alle ansatte som er tilknyttet utvikling, support, salg og leveranse innenfor forretningsområdet er sikret å kunne fortsette sitt arbeide i SIKRI AS, og det blir ingen endringer i avtaler eller leveranser for kunder.

Salget av enheten for sak- og arkivtjenester har vært en forutsetning fra Konkurransetilsynet for sammenslåingen mellom EVRY og Tieto.

Fakta om Karbon Invest AS

Karbon Invest eies av Jens Rugseth og Rune Syversen som har samlet en portefølje av selskaper under felles eierskap. Rugseth og Syversen har stått bak selskaper som Crayon, Link Mobility, Mnemonic, Basefarm, 99X med flere.